Legyen kevesebb futóverseny és legyen futóverseny-adó is
Maximálja a közterületeken rendezett futóversenyek számát a fővárosi önkormányzat, s a jövőben közterület-használati díjat is szed az ilyen sportesemények után.
Csomós Miklós oktatásért és kultúráért felelős főpolgármester-helyettes vonatkozó indítványáról jövő szerdán tárgyal a Fővárosi Közgyűlés. A városvezető megjegyzi: a rendelettervezet kidolgozásánál elsődleges szempont volt, hogy egységes, átlátható és nyilvános eljárásban lehessen pályázni a közterületi futóesemények megrendezésére.
További fontos aspektusnak nevezi, hogy a főváros vezetése csökkenteni kívánta a közutakon és egyéb közterületeken rendezett sportesemények számát, a forgalom zavartalanságának érdekében. Emiatt a futóversenyeket a forgalomkorlátozás mértékét figyelembe véve kategóriákba sorolták és maximálták, hogy évente hány ilyen rendezvény lehet.
A rendelettervezetben meghatározott kvótán felül és a pályázati eljáráson kívül, egyedi kérelem alapján csak akkor rendezhetnek újabb közterületi sporteseményt, ha az nemzetközi rendezvényhez - világbajnoksághoz, Európa-bajnoksághoz, Világkupához,vagy kiemelkedő jelentőségű évfordulóhoz kötődik.
Új eleme a szabályozásnak, hogy a versenyszervezőknek a "helyi közút nem közlekedési célú igénybevétele" jogcímen díjat kell fizetniük a közterület használatáért. A hatályos rendelet forint/négyzetméter/nap számítási módot vesz alapul, ez azonban az indítvány szerint olyan pénzügyi terhet jelentene, amely ellehetetlenítené a rendezést. A tervezet egyedi díjszabással számolja a futóversenyeket, vagyis a fő- és tömegközlekedési útvonalakon 100 forint/négyzetméter/nap helyett óránként 3 forintot kell fizetni négyzetméterenként. Minden más úton óránként 1 forint az egy négyzetméterre eső tarifa.
Forrás:
Hasonló cikkek
A világ legcéltalanabb futóversenye
Érdekes baki - tévedésből egy civil bringást követett a futóverseny mezőnye
Az olimpiai maratonról - kicsit más szemszögből
31 hozzászólás
"100 forint/négyzetméter/nap helyett óránként 3 forintot kell fizetni négyzetméterenként."
Akkor ez most jó, nem?
@tazvagyok
Jónak hangzik, de azt csak a BSI tudná megmondani, hogy ez az arány jó-e nekik...
Azaz idáig mennyit fizettek, mennyi versenyt szervezhettek, mennyi nyereségük lett összességében, és ezzel a tervezett új szabályozással hogyan járnának, aminek csak az egyik eleme ez a számmisztika a négyzetméterekkel-árakkal.
De nem nagyon lepődnék meg, ha a nevezési díjak emelkednének...
Kevesebb autót akarnak az utakra erre most meg azt mondják h "a forgalom zavartalanságának érdekében" hüjjék ezek :(((
Gondolom a homoszexuálisok felvonulása után is fizetniük kell majd. Vagy ha homoszexuális felvonulásnak álcázzuk a maratont akkor majd nem kell fizetni? :) (Sry, semmi bajom velük, de miért pont a futóversenyek?)
Internet adó, telefon adó, sárga csekk adó, futóverseny adó, hamarosan a levegővételért is fizetni fogunk?
Ez a 3 Ft/nm egy maraton esetén akár 2 mFt is lehet. Ugyanakkor a BSI maraton költségvetésének 1%-át sem teszi ki ez az összeg, így nevezési díj emelkedést nem fogat erre a BSI. A kis versenyek nevezési díjai viszont jelentősen emelkedhetnek, hisz egy 10 km-es verseny esetén is 2-300eFt lehet ez a díj, amit egy 2-500 fős verseny esetében csak súlyos nevezési díj emelésekkel lehet kompenzálni.
Persze az is kérdés, hogy eddig ingyen kapták-e a futóversenyek az utat?
Csomós Miklós oktatásért és kultúráért felelős főpolgármester-helyettes elmondta lapunknak:
"A politikus haverokkal láttuk ezeket hülye rohangáló majmokat sörözés közben. Röhögtünk rajtuk nagyokat, mikor ez egyikük megszólalt, hogy te Miki, nem lehetne ezektől is valahogy pénzt beszedni? Nehogymá ingyen futkározzanak baszki. Hubazmeg, ez nem semmi ötlet.-válaszoltam ahogy tőlem telik. Majd pályáztatunk, aztán jöhetnek a kis borítékok. De most van erre valami törvény? Lószart van Mikikém, de majd lesz, ha az alkotmányt át tudtuk írni ötvenszer ha valami nem volt fasza, akkor ez sem lesz gáz..."
Sly...sztem is kb így megy ez..szánalmas...az is hogy mindent eltűr ez a nép...idomítva van és összeugrasztva...többek közt ezért is jó itt köztetek mert ide ritkán ér be a kezük...
undorító már az egész...egészséges élet mód támogatás helyett bünti, és akinek ez volt egyedüli szórakozása hobbija amire még futotta....
Nyugi-nyugi, még csak tárgyalják, ha egyáltalán valóban lesz ilyen kérdés és nem egy ujságirói kacsa az egész.
Az lesz majd a móka, ha az adóztatás ellen a főpolgármesteri hivatal , a Parlament, vagy akármi előtt esetlegesen megjelenő tiltakozóknak is közterület-használati díjat számítanak fel. :)
Ó, igen?! És például mikor fizettetjük meg az idióta focidrukkerekkel a szétvert város rendbehozásának költségeit? Csak úgy kérdem...
Egyetértek TÉZÉvel, szerintem is inkább az autóforgalmat kéne csökkenteni... Épp tegnap jegyeztem meg, hogy ki kéne tiltani a városból az autókat, egyből többen közlekednének tömegközlekedéssel és biciklivel.
Bozót felvetését is támogatom- persze valószínűleg könnyebb egy kulturált futótömeget megsarcolni, mint egy garázda társaságon behajtani valamit. :(
KoVerA, nálunk fejlettebb civilizációkban meg lehet lépni azt, hogy egy balhé után x ideig zárt kapuk mögött, nulla nézővel mehetnek a meccsek. No meg nem csak egy-két órára bevinni a randalírozókat... Csak nálunk túl sokaknak van pénze a sz@r fociban, így inkább számít a jegybevétel meg a reklám, mint az állampolgárok nyugalma és a város rendje....
Az autók kitiltása a belvárosból időről-időre felmerül, de még egyik vezetés se merte bevállalni...
Szégyelheti magát akinek ilyen megfordul az agyában is aki meg megszavazza...Hát!
Kicsit jobban belegondolva: nem lenne egyébként akkora marhaság, mint amekkorának hangzik elsőre. Az adók ugyanis jövedelmek újraelosztásra szolgálnak, jó esetben a jómódúak felől a rosszabbul élők felé. Ha valaki "csak" futni akar, kimegy és fut anyagköltségért, ami a ruházatának az amortizációját jelenti. Ha pusztán a mozgás kedvéért mozog valaki, az nem kerül pénzbe. Ha valakinek meg olyan jól megy, hogy van x ezer forintja arra, hogy néhány km-t fusson szervezett rendezvényen (szerintem ez bőven kimeríti a luxus fogalmát, tudom, elég puritán álláspontnak tűnhet a véleményem), az akár fizethet érte 1-2%-al többet is, amiből utána a fővárosi önkormányzat mondjuk a rászoruló gyerekek sportolását támogatja, futópályát épít, satöbbi. Ugyanis vannak olyanok is, akiknek valószínűleg még egy kényelmes ruházatra sincs pénze. A lényeg, hogy 100%-ban a sportra költsék az ilyen bevételeket, ezt kéne kőbe vésni.
Persze nyilván jobb volna, ha a sportolást mondjuk egy dugódíjból (önkormányzati szinten), vagy csipszadóból (állami szinten) támogatnák, és az "egészségtelenebbül" élőktől csoportosítanák át a pénzeket a sportosabb réteg felé, de ha nem, hát nem - maradna a jobb körülmények között élő sportolóktól a rosszabb körülmények között élő sportolók felé történő átirányítása a pénzeknek.
A legnagyobb bajt ott látom, hogy az így esetlegesen beszedett pénz költségvetési lyukak kifoltozását szolgálja jobb esetben, rosszabb esetben pedig sokmilliós nagyságrendű végkielégítésként végzi valami BKV vezér zsebében, netán az önkormányzat megrendel belőle urambátyám alapon pár statisztikát és marketing tanácsot 20-30 millió forintokért, ahogy az már szokott lenni. Vagy egyéb módon tűnik el az önkormányzati-állami pénznyeldében.
Éljen a sport! Éljen a környezetvédelem!
Amint látom ez a cikk nem erről szólt.
Forgalomzavarok, hétvégén?? Miről beszélnek? 4-ed annyi kocsi van ilyenkor az utakon, mint hétköznap. Ekkor sem azért van dugó, mert futóverseny van.
Valahogy ezek a közlekedési döntések mindig az autósokat támogatják. pl.: Szmog tv. Jó a kocsi, de ... mindenki tudja. Múltkor mikor szmogriadó volt, nem volt hely a városban, ahol futhattam volna...
Szeretem a környezetet, amely körbevesz!
Az én véleményem az, hogy tömegsport-bázis nélkül nincs élsport. Ha az ilyen lépésekkel tönkrevágják a tömegsportot, akkor mit várnak az élsporttól!?
A másik észrevételem: a SZÉP kártyával el lehet menni kizárólag nézőként a belépődíjköteles sportrendezvényekre és lovaglásra is igénybe vehető, de pl. futóverseny nevezési díját nem lehet kiegyenlíteni. Ez így számomra ellentmondásos a meghirdetett egészséges életmód szemlélet állami szintű hirdetésével szemben.
valahol a futótársadalom ezen rendezvényei az egészségesebb életforma természetes megnyilvánulása a világ felé !
Aki ennek a megnyirbálásán gondolkozik az tuti nem vett még részt ilyen rendezvényen , mert akkor szégyelné magát !
Szerintem inkább szja adókedvezményt kéne adni az ilyen részvételre !
Én már régóta mondom hogy a világ visszafelé fejlődik !
Továbbmegyek aki ilyet kitalál fel kéne küldeni a fára , hogy nézze meg honnan jöt !
Mert ez majom !
Az előttem szólókkal abszolute egyet értek,még annyit tennék hozzá innen a nyugati határ mellől(Harkáról-B.p 450km oda-vissza)hogy nekem feljutni egy versenyre a nev.díjon kívül azért elég tetemes költségbe kerül.Van ugye autópálya matrica,van ugye benzin,meg egyebek,.(ja persze majd elfelejtettem miafrancnak választottam ezt az úri sportot hiszen csak futni kell)Mert ha már fent vagyok megnézenk pár helyet mivel az ember csak úgy nem ugrik fel a "székesfővárosba"válság idején(máskor sem nagyon).De még egy gondolat motoszkál bennem hogy válság nem az egyszerű emberek körében van hanem "nagyjainknál"mivel már nincs az a pénz amit neköltöttek volna el a saját és sleppjeik gyerekes dolgainak a kiszolgálására.Még egy gondolat,a tavalyi Nike őszi esemény mennyit is hozott a városnak ha emlékeim nem csalnak sóóók sok nullásat,és hány országban ismerték meg a MAGYAR EMBEREK VENDÉG SZERETETÉT ????????
Le vagyok döbbenve ezen a rendelettervezeten, meg azon, hogy zavarjuk a forgalmat. Nem vagyok budapesti, de azt gondolom, hogy minél többet zavarják a budapesti autóforgalmat, annál jobb. Hátha egy-egy csipzszabáló, hájfejű, tespedt k*cs*g legalább arra a pár órára nem ül autóba, hanem otthon marad vagy netán tömegközlekedésre száll.
Ami a város bevételét illeti, bevallom, nagy ívben tojok rá. Szerintem nem az a fontos a futóversenyben, hogy ki mennyit kaszálhat rajta. Tisztában vagyok vele, hogy a legtöbben, akik a kormánykereket, szorongatják kábé azokkal a gondolatokkal néznek a szélvédő mögül a futókra, mint Slybácsi politikusai, de lehet, hogy a gyerekülésbe becsatolt 4-8 évesben elindít valamit a látvány. És ez lenne a fontos.
Mellékes, de én azért is szeretek Budapestre járni futóversenyre, mert mindig elérzékenyülök attól, hogy milyen gyönyörű is a fővárosunk.
Szegény város!
A dolog roppant egyszerű. Az agglomerációba és a közeli vidéki városokba kell vinni a versenyeket.
Lesz 2db budapesti verseny az ősszel, (mert azért fura lenne a bp maraton Gödöllőn :)) aztán lehet nézni mint a gázálarc, hogy hova lettek a bevételek.
Még több címke
Ironman edzésterv kezdőknek: 9-20. hét 1
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
Első 5 kilométerem 498
helyi közút nem közlekedés célú igénybevétele..
csak idéztem a cikkből...a futás miért nem közlekedés? haladunk általa és kevésbé koptatjuk az aszfaltot, károsanyag kibocsátásunk is kevesebb
a közút nemcsak az autósoké, sőt inkább őket kellene csökkenteni