Az EU-s támogatással megvalósuló beruházás első körben a belső városrészekre terjedne ki, és a kölcsönzés - a lopások és rongálások megelőzésére - előfizetéses rendszerben működne. Ezen felül a fél óránál tovább tartó bérlésért útdíjat is kellene fizetni, amivel azt ösztönöznék, hogy a biciklik gyorsan járjanak kézről kézre - nem árt tehát gyorsan tekerni majd.

A tervek szerint első nekifutásra 800-1200 bringát állítanának csatasorba, a dokkolóállomásokat pedig egymástól 3-600 méterre építenék meg - ha minden jól megy, 2011 tavaszán már működésbe is léphet a rendszer. Hogy hol és hogyan lehet majd használni a kerékpárokat, az persze valószínűleg még akkor is ugyanúgy kérdés lesz, mint most, hiszen a belvárosi bringautak foghíjassága valószínűleg nem ebben a két esztendőben fog megszűnni, de a kölcsönbringák talán ennek az ügynek is használnak majd: ezer bicikli azért elég feltűnő lesz a közutakon.

Forrás: www.noilapozo.hu
Kép: http://beta.stockholmtown.com