Bicikli
Létrehozta: Smaster | 2007-01-13 17:19:54-kor
Minden ami bicikli.
Beírod a km-t és a pulzust, rányomsz a számolra a kalóriánál, átírod a km-t és úgy mented, ha annyira fontos a kalória.
Előzmény: Slybacsi (1152)
kalóriát így se számol basszus, mert azt a km alapján számolja :) mindegy, a polar úgyis számolja nekem, nem lényeges.
Előzmény: Slybacsi (1151)
egy ötlet, ha nem akarsz km-t beírni: a km-hez írj 0.00000001-et, azt 0-nak kerekíti
Előzmény: Slybacsi (1148)
http://openmaps.eu/
innen lehet leszedni, aztán majd kelleni fog hozzá egy SRTM HUN nevű progi, ami .gpx file-ból kiszámítja a teljes útvonalon a szintkülönbséget.
a dolog menete nálam a következő:
mapsource-ban megtervezem az útvonalat, mentem .gpx file-ként, utána megnyitás az srtm hun-ban és annyi :)
Előzmény: szileee (1146)
nem kötekedésnek szánom, őszintén kérdem, hogy ez miért fontos? én is most kezdtem görgőzni, felülök, tekerek egy órát, figyelek a pulzusra aztán annyi.
abban viszont én kérek segítséget, hogy miként rögzístem a naplóban a görgőt? ha egyéb kategóriába írom be, akkor ugyanis nem számol kalóriát (nem mintha pontosan számolná...), ha bringázásnak írom be, akkor meg meg kell adni a kilométert, ami meg csalás :)
Előzmény: waywalker (1147)
Sziasztok!
Görgő beállításához kérnék segítséget! Lassan kezdeném a téli görgőzést, de teljesen elfelejtettem, hogy milyen beállítást alkalmazzak. Máskor érzésből állítottam be, de az idén alig tekertem, így ez nem járható, fel meg soha nem jegyeztem. Szóval, ha jól van beállítva a görgő és a kerék közti nyomás erőssége, vagyis hozzávetőleg a normál, vízszintes országútnak megfelelők a beállítások, akkor mekkora áttételen milyen lábforgásnál mekkora a sebesség? Ilyesmire gondolok, hogy pl. 39/19, 90-es fordulatnál 27 km/óra, vagy mondjuk 52-14-es áttételnél 100 rpm 42 km/h...
Sziasztok! Nem tudja valaki megmondani, hogy hol találom meg a neten a "komolyabb" magyar hegyek szintrajzát, szintemelkedését?! Inkább az aszfaltosakra vagyok kíváncsi..
Előre is köszi, üdv minden bicósnak
Ha nem derogál,akkor menjél nézz körül pár turiban,nagyon jó dolgokat ki lehet fogni,olyat is esetleg,ami még használva ssem volt.Biztosan találsz használható tehermo alsót is előbb utóbb pedig akár igazi márkás rendes bringás cuccokat is tudsz venni párezer ft-ért.
Hidegben ajánlom felülre a szélmellényeket,tudod azokat a színes steppelt pufikat,középvastagokat.Jó,mert a szelet megfogják,ugyanakkor szellőznek is,mivel nincs ugyebár ujjuk,mint a dzsekiknek,amikben így beizzad az ember.
Előzmény: rider8814 (1144)
Köszönöm a gyors és hasznos válaszokat!. Akkor semmiképp se rendelem meg, inkább gyűjtök aláöltöző+thermo-ra.
Csak arra nem mostanában lesz keretem, ezért is gondoltam egy ilyesmi megoldást, hogy legalább a térdem biztonságban tudhassam. Valami más megoldást tudtok esetleg, "házi" jellegűt, amíg nincs meg a megfelelő öltözet?.
Neoprént semmit ne használj,mert csak belefagysz,nem szellőzik.
Használj Sidi,Nalini,Ellegi,Assegi,vagy más márkás lehetőleg olasz sportruházati terméket,kerüld a kommersz "sportáruházak"no name termékeit.Azok sem olcsók,de csak túristázni valók,nem napi rendszeres edzésre szabadban.
Előzmény: rider8814 (1140)
Véletlenül se használj ilyeneket,ezek motorozásra vannak,ott fontos,hogy fogják a szelet,ezek nem légátersztőek.
Ha egy ilyet ráteszel a térdedre egyrészt qra zavarni fog a hajtásban,másrészt az izület sok hőt termel,nemigen szokott ezért megfázni.Viszont ha nem tudja leadni a hőt,akkor állni fog rajta az izzadtság,és lejtőkön lehúti az izületet,és ez már veszélyes.
Használj sima légátesztő elasztikus hosszút,ami hamar szárad,és fölé egy thermot,ami nem testhezsimuló,ideális,ha 1-2cm léghézag van,az szigetel a legjobban.Télre én leginkább egy Brugelmann spec.vastag thermot használok,kantáros nadrág+felső,de mindenhol kicsit nagyobb,így -3-5 fokig szoktam menni konfortosan,ha nincs szél.Szélben még egy szélmellény is van rajtam plusz,és persze téli kamásli,kesztyű,maszk+sapka.
0-1-2 fokban szél nélkül a Bugelman alá elég egy hosszú átmeneti felső,és egy elasztik hosszú alsó.
Általában csak ezeket kell mosni gyakrabban,a Brugelmant elég 2 hetente,mivel abba nem izzadok már bele.Ha izzadnék az lenne a baj,mert akkor biztosan fázik az ember,általában a túlöltözés hidegben rosszabb,mint a kicsit alulöltözöttség.Amikor elindulsz kicsit fáznod kell,ha nem akkor később fogsz,azért,mert áll rajtad a víz.
Előzmény: rider8814 (1140)
A neoprén sokkal melegebb (ami szerintem szükségtelen biciklin) és vízhatlan is (amit szintén nem élvezel ha csak a térdeden érvényesül) mint a szövet. Szerintem az ideális télinadrág elöl mondjuk neoprén, hátul légáteresztő, térdnél furfangosan rugalmasan kialakítva. Még nem láttam sajnos. Kísérletezz!
Előzmény: rider8814 (1140)
Üdv Térdmelegítő ügyben kérném tanácsaitok!
Kettő között vacilálok:
http://www.smotorshop.hu/termek/323-warmer_terdmelegito
http://www.smotorshop.hu/termek/324-louis_terdmelegito
A Louis Neoprénből készül, a Shox Elastic-ból
Mi a különbség a két anyag között, melyiket választanátok?
Valamint egy sima Thermo nadrág elég e téli tekeréshez? Melegíti az eléggé a térdet? Vagy egy ilyet is szerezzek be mellé?
kösz!
Nem :)))) Megszokja! Használd rendszeresen, időnként növelj távot, nehogy azt higgye a hátsód, hogy csak megmutatod neki a nyerget :D
Előzmény: marcizmus (1137)
Lehet banális a kérdés, de mennyi idő után szokik hozzá az ember ülepe a nyereghez? Vagy ez mindig sajog másnap? :P
Ha tobb mint 3-5 km a táv, akkor alsóbbrendő út.
Én legalábbis így csinálnám....persze lehet, hogy szabálytalan....
Sziasztok! Szerintetek be lehet vállalni a 7-es főúton a Balatonra való letekerést, vagy érdemes alsóbb rendű utakat keresni?
sziasztok! nincs vkinek elfekvőben Campagnolo Veloce pedálhoz való stoplija, amit szívesen eladna/elcserélne velem?
Vagy esetleg vmi infó, hogy honnan tudnék beszerezni ilyet? Olyan, ami tuti ehhez a pedálhoz való?
köszi
K É S Z L E T K I S Ö P R É S
10-20-30% kedvezményt adunk a Kelly's, Merida, Kross, Gepida kerékpárok egyes típusaira, a készlet erejéig. A kerékpár akcióról elérhetőségeinken lehet érdeklődni.
KERÉKPÁR VÁSÁR
Merida kerékpár, Kelly's kerékpár akció!
Örömmel értesítjük minden kedves régi és új ügyfelünket, hogy
MEGNYITOTTUK ÚJ KERÉKPÁR ÜZLETÜNKET
Új címünk: Budapest XIX. Ady Endre út 31.
Régi üzletünkben, SPEED BIKE 1 néven, kibővített szolgáltatással várunk.
Pestimrén újra megnyílt a kerékpár szerviz és használt kerékpárok beszámítása, eladása!
koszi megneztem oket... talan talaltam is ket olyan bicot amit megvennenk:D
remelem hetvegen/jovohet elejen mar szurkul az edzesnaplom!
Előzmény: Marcellus74 (1129)
A Berguson-t tudom ajánlani. Több biciklit is vettünk náluk és rakattunk össze. Jó áraik vannak és szerintem lehet alkudozni is. De ebben a "válságos" helyzetben szerintem mindenhol adnak kedvezményeket.
Nem tudtok veletlenul valahol valami nagyobb akciorol budapesten?:D hetvegen szeretnenk beszerezni a bicokat (nekem az elso, felesgemnek meg valami uj) es igy ket biconal mar 5-10% kedvezmeny is szamitana:D
Hegyi időfutam kedvcsináló videó:http://www.youtube.com/watch?v=zvqn7CuF7oE
forrás, és kiírás:http://meszkoember.mindenkilapja.hu/
Az" őskör"
Az útvonal története valamikor az országúti kerékpározás hőskorában kezdődhetett, hogy mikor, azt talán senki sem tudja pontosan. Aki a fővárosban vagy környékén nőtt fel, és virsligumizásra adta a fejét, az már biztosan találkozott vasárnap reggelente a Flórián térről induló kisebb-nagyobb csapatokkal, akik esőben, hóban, kánikulában is megküzdöttek a 100km-es távval a Dunakanyarban.
Azonban nem csak azoknak érdemes ezt a kört bebarangolni, akik komolyan edzenek, hanem azoknak is, akik a természet e páratlan szépségére kíváncsiak. Ez alatt természetesen nem a Budapestről kivezető hatsávos utat értem, melyet végigizgulva észrevétlenül suhansz el az Aquincum római kori romjai előtt, hanem az Omszki tótól induló gyönyörű Dunakanyar szépségeit. Akik nem olyan bátrak, hogy megküzdjenek a városi terepjárók (már a szóösszetétel maga is nonszensz) forgatagával, azok választhatják, a logikátlanul tekergő, néhol macskaköves földutas kerékpárutat, mely a nagy Demszkigrád találmánya, és csak valami véletlen folytán minősíthették a Duna menti EuroVelo kerékpárút részévé. Ez az út az Árpád híd budai hídfőjétől indul, és halad végig a római parton. Akik a kulináris élvezeteket előnyben részesítik a 30-40-es tempóval szemben, azoknak első célpontja lehet a lakóparkok közé beékelődött Cziniel cukrászda a megannyi fincsi süteményével az UVH (Újpesti Vasúti Híd) után.
Amennyiben edzés céljából teszed meg ezt a kört, úgy mindenképpen a szentendrei utat kell választanod. Mivel Békásmegyertől jobb érzésű országútisnak nem ajánlható a folyó mentén húzódó bringaút, ezért a főútvonal bal oldalán a bevásárlóközpontok előtt elvezető, de európai színvonalúnak nem mondható betonsávot kell választani. Itt fokozott figyelmet igényelnek a beton keresztirányú gyűrődései. A gyorsforgalmi utat hivatalosan nem szabad kerékpárral érinteni, de ha minimum 10-en vagytok, akkor már talán biztonságos lehet. Tudod a CriticalMass mindent megold. Szentendrére beérve megint két variációs lehetőség közül választhatsz. Az egyik a gát mellett végigfutó parti út, melynek látványossága megér egy misét, a másik pedig a 11-es főút tovább a belvárosban.
Egyszer mindenképpen érdemes a folyó mellett végigfutó utat bejárni, mert a Dunai látkép kárpótol a kocsik, és gyalogosok közötti csalinkázásért. Aki a belvárost választja, az mindjárt megérkezik az első két hegyi hajrához, ugyanis két kisebb, de meredek emelkedőt kell leküzdeni, mielőtt a Szentendre vége táblát megpillanthatnád. Sajnos a mai népességi és beépítettségi viszonyok miatt szinte észre sem lehet venni Leányfalu és Tahitótfalu határait. Azonban jobb kéz felől sokszor felbukkan a Duna látképe, és szinte bármelyik utcán hajtasz is le, a partjára jutsz. Nem csúnya látvány ahogy balról a Pilis, jobbról pedig a Duna szegélyezi az utat.
Az első korrekten kiépített bringaúttal Tahitótfalu és Dunabogdány között találkozhatsz, mely a főúttól elszeparáltan vezet, így nyugodtan lehet gyönyörködni a Pilis és a dunai ártér szépségeiben. A kocsik felhajtását megakadályozó acél oszlopokra azért nem árt odafigyelni, mert mókás, de balesetveszélyes akciókat okozhat.
A kör igazán szép szakasza Dunabogdány után kezdődik. Innentől egészen a folyó mellett vezet az út, és balról is behúzódnak a hegyek. A következő pihenést vagy a bogdányi pisztrángos étteremben érdemes megejteni vagy Visegrádon.
A kompkikötőben egészen a vízhez is legurulhatsz, ha egy kis felfrissülésre vágysz. Visegrádon két éttermet érdemes meglátogatni. Az egyik a Reneszánsz, közvetlenül a városba vezető várfal után, a másik pedig a nagytemplom melletti DonVito pizzéria. Mindkettőben felejthetetlen marad az étkezés emléke, és ez nem az áraknak köszönhető, hanem a „díszletnek”, ami bent fogad. Mindkettő hű marad a nevéhez. Amennyiben páratlan kilátásban szeretnél gyönyörködni, akkor érdemes feltekerni a várba, ami ugyan nem kis kitérő, de a Dunakanyar látványa a vár fokáról leírhatatlan.
Visegrádot elhagyva Dömös a következő település melynek hajóállomásától kiváló rálátás nyílik a Duna igazi kanyarjára, és a szemközti hegy oldalában nyíló barlangra. Az oda vezető út is megér egy másik túrabeszámolót! Dömös nem csak a „kanyarjáról” híres, hanem arról is, hogy innen tudsz feljutni a Rám szakadékhoz is. Ez azonban már csak gyalogosan teljesíthető.
A falut elhagyva, mint ahogyan Szentendre óta végig, itt is teljesen sík úton lehet haladni egészen Esztergomig. Ha időd engedi, érdemes bekukkantani a Búbánati völgyi tavakhoz, ahol a kalandvágyók még a római kori vízvezeték rendszer maradványait is megtalálhatják. Esztergomban gondolom a Bazilikát, mint látványosságot nem is kell említenem. A templom mögötti kilátópontról, és különösen a kupolán található erkélyről hihetetlen panoráma nyílik a folyóra, a szlovákiai Párkányra, és a két várost összekötő Mária Valéria hídra.
A Bazilikától leszáguldva érdemes fékezni egyet a motorosok által is sűrűn látogatott büfénél egy hambira, teára vagy óriási melegszendvicsre, hiszen az út következő „komolyabb” szintkülönbsége még hátra van. A várost két úton lehet elhagyni. Akik nem szeretik az autókkal játszott orosz rulettet, azoknak a Tesco-t jelző táblákat kell követniük, és az áruház előtt elhajtva kijutni az ipari parkba. A kereszteződésnél jobbra kell kanyarodni, ugyanis egyenesen Dobogókőre visz az út.
Ha megcsodáltad a Suzuki gyár hatalmas telepét, akkor hamarosan elérkezel egy újabb kereszteződéshez, melynél balra kell fordulni Kesztölc felé. A falu bekötőútjáig emelkedik az út, de utána a száguldás kárpótol ezért. Itt akár 80-ra is fel lehet gyorsulni! A vasúti átjárónál balra fordulva a 10-es útra érve megkezdődik a hazafelé. Innen ugyanis már egyre közelebb lesz Budapest. Balra folyamatos kilátás lesz a Pilis egészére, és a tövében elterülő apró falvakra.
A következő combos emelkedő az Iosephinium-ot elhagyva Piliscsaba után következik. Szerencsére van kapaszkodósáv, így bringával sem kell a V10 TDI-k mellett haldokolni. Mivel minden emelkedő után lejtő jön, ezért ha felértél, akkor egészen Pilisvörösvárig gurulhatsz, és ha már nem bírod, akkor vehetsz fel némi kalóriát a vasúti átjáró után jobbra lévő cukiban. Sajnos a magyar közlekedéskultúra fekete levese is innen indul, ugyanis Vörösvártól Budapestig már csak 1-1 sávon zajlik az élet, ami a hatalmas agglomeráció, és az ingázók tömegei miatt csak hétvégén kevésbé zsúfolt. Mondjuk egy hétfői délelőttön itt csak az utcai harcosok küzdelmeiben felnőtt bringásoknak van elég idegzete a túléléshez. Pedig az utakat szegélyező hegyek látványa, balra a Kevély, jobbra a Hármashatárhegy, mindenképpen megérdemelne egy jó kis osztrák mintára megépült bringautat. Ez tarthatna egészen Solymár végéig, hiszen innen már a 6 sávos bécsi út viszonylagos nyugalmában kerekezhetünk vissza a túránk kiindulópontjához a Flórián térhez.
Sajnos statisztikáim nincsenek, hogy hány kerekes, mióta és hány kilométert tett meg ezen a körön, de szerintem nem hazudok, ha azt mondom országútisok ezrei tették már meg itt kilométerek millióit az utóbb ötven évben. Ma is gyakran futhatsz össze a Merida Teammel, Barbival, Bogár Gabiékkal, Szuromi Gyuribával és minden vasárnap a „Flórián tériekkel”, ha erre jársz. Remélem neked is annyi élményt ad majd ez a kör, mint azoknak, akik itt élik a sportos mindennapjaikat!
forrás: bringa.hu
Még egy ok arra, hogy viseljünk sisakot bringázás közben... Afrikai kalandok:
http://youtu.be/S2oymHHyV1M
Sziasztok!
Az idei velo.hu kékesi csúcstámadáson kapott M-es méretű sárga pólómat cserélném S-re.
Sziasztok mindenki! Szeretnék érdeklodni egy olyan dolog kapcsan, h mostanaban a tekeres utan atlagban 30 - 35 km utan mikor megalok a levegonek olyan ize van mint, h ha sos lenne! de ezt csak mostanaban erzem igy! Szeretnem kerni a velemenyeteket (akik mar talalkoztak vagy hallottak errol), h ez minek koszonheto??? A segitsegeteket elore is koszonom!
Hivatalosan ahol van bicikli út, ott azt kell használni. De nem szokták zavargatni az olyan bicikliseket, akik 35-40-es tempóval haladnak az autók mellett. A városnézős bicikliseknek meg biztonságosabb, ha tényleg a bicikli úton járnak.
Viszont a felüljáró alatt tényleg van bringa út, ha többször is ráddudálnak, szerintem használd azt.
Én a keletinél szoktam felüljárózni, még nem dudáltak rám.
Az árpád hídra a bécsi út felöl érkezve például van tábla, hogy kerékpárral behajtani tilos, de ha a szentendrei útról jösz, akkor ott nincs. 3 perc alatt át lehet érni a hídon.
Ha mellette mennék el, befelé menet, akkor el lehet kerülni mellette és van ott egy bicis zebra bicis lámpával. Ergopirgelman-nak és neked is igazad van. Tegnap reggel is rám dudáltak, itt már gyanakodtam, hogy tán még sem lehet felmenni.
Viszont visszafelé nincs szerintem, de inkább aluljáróztam.
Köszönöm a válaszokat !
Előzmény: Bozót (1116)
Ha nincs kirakva kerékpárral behajtani tilos tábla és nincs mellette bringaút, akkor fel. Mindkettő szemrevételezéssel ellenőrizhető a helyszínen :)
Előzmény: RunKa (1112)
Lehet, hogy tök másról beszélünk, akkor bocs, de ott nincs véletlenül bringaút ami kikerüli az egész felüljárós izét?
Előzmény: RunKa (1114)
cuppp ::))) ♥
De még mindig nem tudom, fel lehet e menni a Fradi pályánál lévő felüljáróra bringával !!!!!!!!
Előzmény: V.Petra (1113)
Én soha nem a fehér vonalon, hanem a sávom jobb szélén (tehát a vonaltól balra) szoktam menni. Így jobban látszik, hogy mit akarok, egyértelmű a helyzet és nem fognak centizgetni. Aki a felüljárós sávban megy, az vagy meg tud előzni szabályosan, vagy kivárja a sorát. A kanyarodó sávos számára meg nem is létezek :)
A vonalon haladva jobb esetben csak mindkét sávot feltartod (nem mernek centizve elmenni melletted), rosszabb esetben kapsz két ifát a két oldaladra. A dudálás ettől még nem biztos, hogy indokolt volt
Előzmény: RunKa (1110)
Akkor jó voltam nem? :)
A kocsogok... azok a kedvenceim, akik leszorítanak...úgy viselkednek, mint....hogy hívják azt az óriást liliputban ??
Amúgy sok bringás cikázik és átmennek a piroson is.
Előzmény: mjoci (1109)
Ma...két autós is ledudált, és szidta az anyámat(gondolom), de nem értettem mit üvölt a zajtól, de a feje kilógott a kocsiból.
Felüljáró a Fradipályánál...
Két sávos út?, besoroltam a belsőbe, karral jelezve ! mert a külső lekanyarodó, én meg a felüljáróra akartam felmenni.
Volt még vagy 100 méter addig, a fehér csíknál tekertem, így mellettem simán elfért az is aki egyenes fel a felüljáróra, és az is aki kanyarodóban megy.
Nem akkor fogok odakéredzkedni, mikor odaértünk, hogy az, aki kanyarodóban menne, tőlem ne tudjon haladni...én meg ott szobrozzak, arra várva, hogy hogy beengedjen valaki.
Nem is értettem az egészet....
Mindig arra megyek, tábla nem tiltja a bicis felhajtást oda.
Én csesztem el valamit ?
Sziasztok,
Vajon hányan megyünk a Velence Maratonra (Tour de Velence)? Most szombaton, 11-kor lesz. Én csak most láttam a verseny hírét, úgyhogy hirtelen elhatározásból leszereltem a könyöklőt a cangáról, és szeretnék indulni a versenyen (túrán). Gondolom sokan Nagyatádon lesznek, de ha valakinek van kedve jönni (és 27-29-es átlagot tervez), akkor nagyon szívesen találkoznék vele a rajtnál, hogy ne egyedül kelljen tekerni (csinálom azt eleget).
Nos? Ha sokan megyünk, külön topikunk is lesz ám! ;)
Üdv,
azazello
apropó görgőzés...
Úgy általában, ha a viszonylag halk működés és reálisan alacsony ár a legfontosabb, akkor milyen konkrét típust ajánlanátok?
Ezzel a görgővel van vkinek tapasztalata?: http://www.decathlon.co.hu/HU/hometrainer-in-ride-193520132/
Kipróbálva (laikusként) csak a szabályzója tűnt gagyinak, amúgy nem látszott nagy különbség a Tacx Satori Pro, vagy az Elite Crono Mag Force Gel-hez képest, sőt mintha halkabb lett volna..
Mennyiben befolyásolja a zajt/rezonanciát a külsö gumi felülete?
Szerintetek? olcsó hús vagy ár-érték arányban jó vétel a B'twin?